Sok z jarmużu.

Nowość w naszej kuchni. 

Po nieudanym pierwszym spotkaniu z panem Jarmużem postanowiłam dać mu jeszcze jedną szansę. Przyjechał do nas świeżutki, prosto z pola. I wskoczył do soku owocowego wypełniając go piękną, soczystą zielenią.

Jarmuż wraca na polskie stoły, zapomniany zaczyna być coraz bardziej popularny. Bardziej od mody i trendów jednak istotne są jego wartości odżywcze. Zawiera mnóstwo przeciwutleniaczy, jest źródłem beta-karotenu, witamin z grupy B, żelaza, wapnia, fosforu i magnezu. Ma właściwości przeciwzapalne, jest lekkostrawny, bogaty w błonnik.

Dzięki wyciskaniu w wyciskarce wolnoobrotowej wszystkie wartości odżywcze zostają zachowane. Sok z dodatkiem jabłka i gruszki ma przyjemny owocowy smak, piękny zielony kolor i aż kipi od witamin :)

Sok z jarmużu.

Sok z jarmużu*

  • kilkanaście liści jarmużu,
  • 2 jabłka,
  • 2 gruszki,
  • ew. woda mineralna.

Owoce dokładnie myjemy, pozbawiamy szypułek i gniazd nasiennych. Jarmuż dokładnie myjemy. Wrzucamy po kolei do wyciskarki, ew. rozrzedzamy kilkoma łyżkami wody. Pijemy od razu!

Sok z  jarmużu.

*przy użyciu wyciskarki wolnoobrotowej z podanych składników otrzymamy 800ml soku!

Tagi: , , , ,

Komentarze: 3

  1. MARTA 19 lipca, 2014 at 08:45 Reply

    muszę koniecznie wypróbować tych nowości :)

  2. marek 17 maja, 2015 at 22:31 Reply

    Jarmuż jest dobry do soków jako witaminowy dodatek. Za pierwszym razem zrobiłem sobie sok głównie z jarmużu plus jabłko. Nie do wypicia :)

    • kocie-smaki 18 maja, 2015 at 06:35 Reply

      to prawda, też jeszcze nie przekonaliśmy się do soków typowo warzywnych – zawsze owocowo-warzywne z przewagą owoców ;)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *